tisdag 23 december 2008

Dan före doppare dan!

Idag är det julstädning och julpynt + lite julfilm för hela slanten (X Idag kändes det inte lika tråkigt att städa, jag dammsög, våttorkade, dammade och rensade ;) nu är rummet heelt superrent. Runt luch blev med lite julfilm idag oxkså, (tradition x) vi kollade på Grinchen ;P Den är bra men man tycker välldigt synd om stackars Grinchen i början (X Efter filmen började familjen pynta i det rena huset, mamma, julfreaket :D, pyntade och pyntade. Nu är det klart och jag tror det är mer julpynt än vi någonsin haft!
Runt 4 kom mamma på att jag är med på programmet "Mega!" i 1:an idag, så hon började ringa hela släkten; "Hej, jag tänkte bara säga att Emma Lina är med på Mega ikväll 19.30...", eller; "Ni har väll inte glömt att Emma Lina..."
Ja, ni fattar. XD
Idag slog jag också in julklappar, vad jag slog in kan jag skriva efter Julafton, annars ser kanske nån vad dom ska få (;
Oh shieet! Ja satte mig på min stol nu ( jag stod upp och skrev nyss ) och den va suuuuperkall! Den hade fått stå ute på altanen för att värdra hela dan så det kanske inte va så konstigt...
Ett tips; om ni känner er sega och trötta, storstäda rummet och ta en dush! (X de gjorde jag och nu är jag piggare then ever.
Ooh, jag har fått ett sms! ;D Det är fråån, Edvin! Han skriver; "Hej :) vad gör du? :)" Vad ska jag svara? Hmm, jag svarar; "Jag skriver i min blogg, du då? :) <3" Nu får jag vänta på svar. Men hörrni, imorrn är det ju JULAFTON :D !!! Jag har typ ingen julkänsla... :'''( fast den brukar alltid kma när familjen kollar på "Päron till farsa firar jul" kvällen innan Julafton, alltså om ett tag (X Fast nu tycker jag att Moder Natur eller vem/vad det nu är som styr vädret att den får se till att vi får lite snö på juul! Snö är så fiint, och roligt ;) Jag blir verkligen galen när jag ser snö, jag bara mååste kasta en snöboll i nacken på nån, eller åka pulka me täckisar och se ut som ett litet dagisbarn XD Min hund Madicken älskar också snö, antingen skvätter hon det i luften och försöker fånga det själv, eller så gör jag en mjuk snöboll och kastar så hon kan springa efter :) Och om hon blir törstig när vi är ute på dagarna kan hon äta en skopa snö också ;)
Men nu ska jag va lite tråkig och dra, orkar inte skriva mer idag :)
Peace out ;)
EM'<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar